Laten we samen opstaan voor onze kinderen

Virologenlogica: - De maatregelen werken. - Laat ons dus een maatregel nemen die we nog nooit gedaan hebben.
Nu moeten de kinderen onder de 12 jaar ook nog eens een schuldgevoel worden aangenaaid. Als je geen mondmasker draagt sterft de bomma.
Hoe gaan we deze generatie opvoeden tot vrij denkende mensen die dogma's in vraag stellen?
Viruswaanzin vraagt jullie hulp: voor de realisatie van het virtueel ledencongres hebben we heel wat middelen geïnvesteerd. De mondmaskers voor kinderen onder de 12 jaar is ons, en waarschijnlijk ook u, is meer dan een brug te ver. Viruswaanzin wil de Vlaamse regering en scholen dagvaarden wegens dispropotionaliteit en schendingen van het EVRM. We doen het niet graag zo opzichtig, maar in deze wel. Wil u ons aub financieel steunen om deze juridische procedures in te leiden. Niet voor ons, maar voor onze kinderen, onze toekomst. Help ons aub met wat je kan door storting op Viruswaanzin vzw op:
BE51 7512 1067 6562 met vermelding "onze kinderen”.
Want:
op sommige scholen worden de maatregelen zelfs strenger. Daar gaat iets mis. Laten we de maatregelen eens stap voor stap doornemen en analyseren hoe schadelijk ze zijn voor onze kinderen.
De ouders mogen amper de scholen betreden, sterker nog, ze mogen zich niet vertonen op het schoolplein.
En dat, terwijl ouders zo'n ontzettend graag betrokken zijn bij de scholen. Klassenouders, vrijwilligers en overblijfouders....ze zijn zo hard nodig! De werkdruk is al zo hoog bij de leraren. Door ouders en leraren samen te laten werken, kunnen we met elkaar zorg dragen voor een gezonde (emotionele) ontwikkeling van de kinderen.
Dat het verboden is voor de ouders om het schoolplein en de scholen te betreden, is beschadigend.
Want; welke indirecte boodschap geven wij mee aan de kinderen? Dat hun ouders een virus kunnen verspreiden in hun school? Daarbij komt ook dat we onszelf de vraag moeten stellen; vanaf wanneer kunnen de ouders wél weer bij de scholen naar binnen?
Er is echter geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor de 1,5 meter voor het indammen van een virus. Wat we wél weten, is dat het afstand houden doorwerkt op het onderbewuste. Onbewust worden kinderen geprogammeerd dat de ander een potentieel gevaar is en dat ze zelf een gevaar zijn voor een ander. Dat is beschadigend en traumatiserend. Vanuit liefde, aanraking en veiligheid, kan een kind zich ontplooien en ontwikkelen. Afstand houden van anderen staat het gevoel van veiligheid enorm in de weg.
Indoctrinatie in plaats van gezondheidszorg
Zoals met 'Tonky & Jack'. Tonky Jack zingt in dit filmpje:
"Als je van elkaar houdt, hou dan een beetje afstand".
Wat leren wij met dit soort filmpjes aan onze kinderen?
Dit is slechts één voorbeeld van indoctrinatie. In hoeverre komt dit in andere lesstof naar voren? Een belangrijke vraag, zeker als dit "Nieuwe normaal" niet (wetenschappelijk) onderbouwd is.
Verspreiding gaat via aerosolen en niet via druppelbesmetting. 1,5 meter afstand houden doet dus niets om de verspreiding tegen te gaan. Het Nederlandse RIVM geeft zelfs openlijk toe dat er geen enkele wetenschappelijke onderbouwing is voor de 1,5 meter regel.
Handenfobie
Het is al heel lang bekend dat bovenmatig handen wassen en overdreven hygiëne leiden tot het verminderen van de weerstand. De gezondheidsraad publiceerde in december 2016 zelfs een rapport dat we ziek kunnen worden van bovenmatig handen wassen. Laten we vooral niet het advies opvolgen om onze "handen stuk te ontsmetten" met vloeistoffen vanuit flesjes waarvan we in 99% van de gevallen de inhoud niet eens kennen. Laten we terug gaan naar normale hygiëne; voor het eten en na het toiletbezoek je handen wassen. En laten we onze kinderen vooral leren wat ze kunnen doen om zichzelf weerbaar, sterk en gezond te maken.
Er zijn nu lagere scholen die (niet-werkende!) mondkapjes verplichten bij hun leerlingen. Het staat ieder vrij om wel of geen mondkapje te dragen, maar waarom moet dat verplicht worden? Waarom wordt zo'n experiment dan toch doorgezet onder minderjarigen? Om sommige scholen gaat het zelfs zo ver dat er leerlingen 'gebruikt' worden om andere leerlingen te wijzen op het moeten dragen van een een mondkapje. Het onderwijs moet zich er toch van bewust zijn dat groepsdruk uitoefenen, met name op middelbare scholieren, zeer gevoelig ligt? Wij verwijzen hiervoor naar de film 'The Wave'. Deze film laat uitstekend zien wat groepsdruk kan veroorzaken en waarom we hier uitermate voorzichtig mee moeten zijn. Waarom kiezen scholen er niet voor om leerlingen weerbaar te maken in plaats van angstig? Wij roepen op om hier per direct mee te stoppen. Het is voor leerlingen essentieel dat zij zich goed kunnen uiten, emoties bij elkaar kunnen aflezen en zo een prettige schoolperiode kunnen beleven. De middelbare schooltijd is zeer vormend voor de emotionele, sociale en intellectuele ontwikkeling.
En opdat u het zou weten: De socialistische onderwijsvakbond is voorstander van een mondmaskerplicht in het lager onderwijs. “Ze hebben ergens een punt" reageert kinderpneumoloog Vanden Driessche. "Het is niet slecht om meer gegevens te verzamelen om te checken of er geen problemen gemist worden in lagere scholen. “Jong geleerd is oud gedaan, vond ik een argument om het wel te doen" reageert Koen Vanden Driessche verder in 'De Wereld Vandaag'. Het komt nu niet uit de cijfers dat er problemen zijn in lagere scholen. Maar de data worden ook minder verzameld.” Een duidelijke bekentenis is van pure indoctrinatie en schending van het EVRM
De Wereldgezondheidsorganisatie zegt ook: als er nood aan is en er is een draagvlak, dan kan het altijd overwogen worden.” Wel, dat draagvlak, dat is er niet!
Wij catalogeren deze mondmaskerplicht voor één van de minst weerbare groepen in de maatschappij als meer dan disproportioneel (er is geen wetenschappelijke basis) en pure politieke profileringsdrang van Ben Weyts is! Zelfs de RAG (Risk Assessment Group) adviseerde reeds in november 2020 zeer negatief over mondmaskers bij jonge kinderen. Het doet trouwens meer slecht dan goed omdat ze niet in staat zijn de mondmaskers op een adequaat steriele manier te behandelen.
Het is nu de tijd om op te staan
Laten we ons morele kompas gebruiken en naar onze innerlijke stem luisteren.
Laten we kiezen voor wijsheid, liefde en moed. Laten we durven luisteren naar onze intuïtie.
Laten we moedig genoeg zijn om voor liefde te kiezen in plaats van voor angst
Machten hebben immers pas macht als wij er aan mee werken.
Onze invloed is veel groter dan wij zelf denken.
De verandering zal van binnenuit en onderop moeten komen.
En jij kan meehelpen die verandering in gang te zetten.
Omdat alle kinderen in België en de wereld dit verdienen.
Opgesteld in liefde en getekend het Viruswaanzin team.
Steun ons en maak je gratis lid van Viruswaanzin vzw.