vrijheid_viruswaanzin vzw logo.jpg

PERSBERICHT: Bijna de helft van verplegers wil stoppen

De regering heeft niet geluisterd naar de “idioten” en de zorg niet versterkt. Resultaat: 44% van de verplegers wil stoppen.

2 jaar vragen de tegenstanders van de coronamaatregelen nu om de zorg te versterken. Maar dat zijn volgens de virologen “idioten”.

2 jaar hebben de regering en Margot Cloet NIET naar hen geluisterd. Omdat ze idioten waren. Het mondmasker ging de zorg redden. De lockdowns en de bubbels gingen de zorg redden. En ziehier het resultaat: 44 % van de verpleegkundigen denkt aan stoppen. Uitgeblust.

Dat is niet de schuld van het “fake news”.

Dat is niet de schuld van de mensen die de maatregelen niet zouden hebben gevolgd. Dat is niet de schuld van de “wappies” of van de niet-gevaccineerden.

Het is de verdomde schuld van de regering die niets - nougabollen - heeft gedaan om de zorg te versterken. Door interne reorganisatie en optimalisatie. Door het beroep terug aantrekkelijker te maken, ook inhoudelijk. Door de mensen in de zorg te ontlasten met nieuw personeel waar we 2 jaar verloren hebben om dat personeel op te leiden en te vinden.

En dat allemaal omdat in 2009 het pandemieplan vermeldde dat de zorg versterken niet kon: te duur. De regeringen, ook de NV-A, hebben 36 miljard uitgegeven aan de zinloze coronamaatregelen. Daar kon men al een behoorlijke versterking van de zorg mee betalen.

Maar het is ook de eigen verdomde schuld van de zorg zelf. De hele sector is ofwel vierkant achter de zotte maatregelen gaan staan en heeft niet de versterking van de zorg gevraagd. Ofwel hebben ze hardnekkig gezwegen uit schrik. Met Margot Cloet op kop. Er werd haar nochtans tientallen keren gewezen op de noodzaak om de zorg te versterken. Nu, 2 jaar later, is haar euro tergend traag gevallen. Gedwongen door de omstandigheden. De Voorzitter van de BVAS, het syndicaat van artsen, heeft het vorig jaar al uitgebreid geschreven: de zorg moet intern worden gereorganiseerd om piekcapaciteiten aan te kunnen. Het mismanagement van Frank Vandenbroucke heeft daar niets mee gedaan. Hij heeft zich gefocust op het covid unsafe ticket en de mondmaskers.

Het is dus ook de schuld van Margot Cloet en alle promotoren van lockdowns, mondmaskers, plexi schermen, looplijnen, en andere absurde onnozelheden. In de plaats van te zagen over de prijs van Tegenwind, zouden ze beter eens goed nadenken over de dramatische gevolgen van hun hysterische verkeerde focus. Koppig en eigenwijs volhouden dat de maatregelen van hun helden-virologen de redding van het vaderland waren.

Maar in de eerste plaats is het de schuld van Frank Vandenbroucke en zijn voorgangster, die een totaal nonbeleid hebben gevoerd in de zorg.

Als er een tekort is aan IC-bedden moet je niet geloven in voodoo, maar dat tekort aanpakken.

1,577 views20 comments