vrijheid_viruswaanzin vzw logo.jpg

Persbericht: andermaal krijgen we na 1,5 jaar uiteindelijk gelijk

Het UZ Brussel maakt plannen om de komende jaren de zorg te versterken en te reorganiseren zodat pieken opgevangen kunnen worden. Dat doen ze door:

• De huisartsen vroeger medicatie te laten geven dan in het hospitaal nu, en de zorg bij de huisartsen te activeren.

• Diverse ingrepen in de behandelingstrajecten.

Vrijheid, voordien Viruswaanzin, vragen dat al anderhalf jaar! We werden toen versleten voor idioten. Er moesten mondmaskers en lockdowns komen. Dat was de oplossing. We zijn uiteraard blij dat deze pistes nu niet meer worden aangehaald, maar dat de zorg wordt versterkt.

De vraag van de regering aan de huisartsen om geen medicatie te geven en te wachten tot de mensen in het hospitaal terecht komen, heeft gezorgd voor nog meer overbelasting van de ziekenhuizen. Nooit in de geschiedenis hebben de overheden gevraagd aan de huisartsen om niet tussen te komen. Hoe dom was dat. Eén van de maatregelen met een omgekeerde werking, zoals met het CST, de “brandversneller”.

De regering en onze “tegenstanders” in de gepolariseerde samenleving gooiden ons voor de voeten dat een versterking van de zorg onmogelijk was. Nu plots blijkt dat na 2 jaar epidemie, wel te kunnen. Op een ogenblik wellicht een pak meer dan 50 % van de mensen al besmet is geraakt.

Dit is de zoveelste keer dat we genegeerd en uitgescholden worden, en maanden later dan toch blijken de juiste informatie en analyse te hebben verspreid. Idem voor de vraag naar een plan B bij een mindere efficiëntie van de vaccins en het feit dat het Covid Safe Ticket niet werkt en zorgt voor nog meer besmettingen.

Wat wij zeggen negeren zorgt alleen maar voor nog meer polarisatie in de samenleving en komt de geloofwaardigheid van wie ons negeert niet ten goede.

Met vriendelijke groeten,

Michael Verstraeten